Temashop ApS
Cvr.nr.: 33576420
Håndværkervej 24, 7000 Fredericia, Erritsø
Denmark
Alle priser på kostumer.dk er dagspriser og opgivet i danske kroner (DKK) Priserne er inklusiv moms og afgifter, men eksklusiv evt. fragtomkostninger.
Varer afsendes hurtigst muligt efter ordreafgivelse. Dette er normalvis samme dag ved afgivelse af bestilling inden. Det kræver dog, at alle varer er på lokallager. Såfremt ordren indeholder bestillingsvarer eller varer fra fjernlager, afsendes ordren først, når alle varer er på lokallager. Dette kan tage fra 3-10 dage afhængig af vores leverandør. Vores system vil altid give dig en forventet leveringsdato ved bestilling. Denne dato overholdes i mere end 90% af tillfældende. I tilfælde af forsinkelser eller udsolgte varer vil du blive kontaktet af vores kundeservice på enten telefon, e-mail eller sms med henblik på at afklare, om du evt. ønsker at bestille et andet produkt i stedet for eller ønsker resten af ordren sendt uden den forsinkede eller udsolgte vare. Såfremt kundeservice ikke kan få kontakt til dig, kan de vælge at sende ordren med de varer, der er tilgængelige, udskifte produkter med tilsvarende produkter eller annullere ordren, hvis kundeservice vurderer, at primære dele af bestillingen mangler - f.eks. et kostume, når det er bestilt sammen med tilbehør til kostumet. Ordrer kan ikke splittes – alt sendes samtidig. Når ordren afsendes, bliver den faktureret.
Du kan på kostumer.dk betale med følgende:
Betalingen reserveres ved ordreafgivelse, men trækkes først ved afsendelse af ordren. I tilfælde af annullering kan beløbet være reserveret af VISA/Mastercard i op til 28 bankdage. Dine kortoplysninger indtastes krypteret på en sikker server hos Bambora (PSP), der er PCI godkendt. kostumer.dk har ikke adgang til at se dine kortoplysninger og disse gemmes ikke på vores server.
ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer og herefter forfalder den rente- og gebyrfrie månedsydelse til betaling hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr.
Bankoverførsel
*Bemærk, at bankoverførsel ikke er dækket af pengeinstitutternes indsigelsesordning. Derudover kan leveringstiden ikke garanteres ved bankoverførsel, da varer ikke reserveres og først bestilles, når vi kan se din betaling. Har vi ikke modtaget din bankoverførsel inden 5 arbejdsdage, annulleres din ordre. Vi anbefaler at betale med kort, hvis du er i tidsnød. Vores bankoplysninger er: Jyske Bank, Reg.nr.: 5060, kontonr.: 0001184380, IBAN: DK1750600001184380
Krav om forudbetaling
kostumer.dk er berettiget til at kræve forudbetaling på en procentdel af det samlede ordrebeløb ved speciale bestillinger og/eller større bestillinger. Procentsatsen vil blive oplyst af kundeservice før handlen i forbindelse med tilbudsgivningen. Bemærk, at der ved specialbestillinger ikke er nogen returret, medmindre dette er aftalt skriftligt. Ved annullering inden evt. produktion fratrækkes evt. omkostninger kostumer.dk måtte have haft i forbindelse med bestillingen, mens det resterende beløb tilbagebetales.
kostumer.dk tilbyder 30 dages begrænset fortrydelsesret for forbrugere. Hvis du benytter din fortrydelsesret fra 15. - 30. dag fra modtagelsen af varen, skal varen tilbageleveres i samme mængde og stand. Dette gælder ikke for ordrer, som fortrydes inden for de første 14 dage fra modtagelsen af varen i henhold til den fortrydelsesret, du har som forbruger. Ønsker du at benytte dig af denne fortrydelsesret, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gøres på e-mail: [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via kostumer.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
kostumer.dk tilbyder levering med PostNord og GLS til modtager på den hurtigst mulige dato, der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog, at transportøren overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. De fleste transportører har et kvalitetsmål på 99% på landsplan, denne procentsats er et gennemsnit og i perioder og lokalt kan det være anderledes. Bemærk at levering til Bornholm og andre småøer typisk tager 1 dag længere.
kostumer.dk giver ingen garanti for leveringsdatoen, der således alene er vejledende, og yder ikke erstatning i tilfælde af forsinkelse. I tilfælde af meget forsinkede 7 dage eller decideret forsvundne pakker, fremsender kostumer.dk en ny pakke uden beregning. Er varerne i mellemtiden udsolgt, kan pengene refunderes eller byttes til tilsvarende varer i samme prisklasse. Du skal være opmærksom på at du ved Modtagerflex, Dao hjemmelevering og GLS fuldmagt muligvis kan hæfte for forsvundne pakker.
Risiko for forsinkelse
Der er en risiko for at du kan opleve forsinkelse for afsendelsen af din ordre i højsæsonen, som ligger i februar, maj, oktober og december. Skulle du blive ramt af forsinkelse, bliver du oplyst om dette pr. e-mail eller sms. Forsinkelse ved transportører vil der typisk ikke kunne informeres om.
kostumer.dk er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af, at de bestilte varer bliver forsinkede i forhold til det forventede leveringstidspunkt. Der tages endvidere forbehold for forhold, der er udenfor kostumer.dk’s kontrol. Dette kan f.eks. være, men er ikke begrænset til, krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende force majeure.
Prisen for levering afhænger af, hvilken leveringsform du vælger og kan se på bestillingsiden eller under levering på hjemmesiden, bemærk at enkelte fragtmuligheder ikke altid fremgår, da de kan være begrænset af størrelsen på ordren og produkterne.
Prisen og leveringstiden for forsendelser til udlandet varierer alt efter, hvilket land varerne skal sendes til. Prisen, som bestemmes ud fra vægten på de varer, du bestiller, kan ses på bestillingssiden. Leveringstiden er den forventede leveringstid, evt. forsinkelse pga. indfortoldning, trafikale udfordringer m.v. er ikke indregnet og kan ikke medføre et ansvar for kostumer.dk.
På kostumer.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til [email protected]. Da mange oplysninger kommer direkte fra vores leverandører, tager vi forbehold for evt. tekstfejl, prisfejl og evt. lagerfejl. Der kan findes vigtige information om produktet under beskrivelse, fakta-bokse og/eller på indpakningen, som du bør læse inden brug. Størstedelen af vores kostumer er som udgangspunkt designet til 1-2 ganges brug, men kan holde længere. Du bør altid følge vaskeanvisningen. Er der ingen vaskeanvisning tilgængelig, bør du gå ud fra, at produkt skal til rens. Undtaget er vores deluxe produkter, ægte lederhosen, kjoler i bomuld osv. Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte os på [email protected] eller telefon: 69 15 20 15.
Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt – og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde returomkostninger. Du kan med fordel købe og printe en returlabel (39 kr.) på returlabel
Sørg for at returnere pakken forsvarligt – pak den ind på samme måde som du modtog den. Produktemballagen er en vigtig del af produktet, hvorfor manglende eller beskadiget emballage (f.eks. en label uden på) vil betyde en væsentlig værdiforringelse af produktet med den følge, at du muligvis ikke kan få dine penge retur.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig, skriftlig meddelelse om dette.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Der er nogle varer som er undtaget fortrydelsesretten: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, herunder bl.a. kontaktlinser, parykker, strømper, sminke og andre engangsartikler.
Specialproduceret varer
Der er ikke fortrydelsesret på varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt, personligt præg.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Her kan f.eks. nævnes kontaktlinser, lingerie, strømper, makeup. parykker m.v.
Varens stand, når du sender den retur;
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet det beløb, du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet med os. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: kostumer.dk, Håndværkervej 24, 7000 Fredericia,
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig, skriftlig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du har ansvaret for, at varerne kommer sikkert frem til os – og du betaler selv for fragtomkostningerne. Vi anbefaler, at du sender med trackingnummer samt husker at modtage og gemme indleveringskvittering som dokumentation for afsendelse. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
kostumer.dk yder 24 måneders reklamationsret for forbrugere i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet varen til en ny, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af hvad kostumer.dk skønner relevant i den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og rettidig. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb
Reklamationer over fejl og mangler skal meddeles kostumer.dk inden for rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Har du modtaget en ødelagt eller ikke-bestilt vare, opfordrer vi dig til at sende en mail til [email protected] med foto-dokumentation og beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi bestræber os på at finde den bedste løsning og hurtigst muligt løse problemet. I nogle tilfælde er det ikke nødvendigt at sende varen retur. Refusion sker normalt ved tilbagebetaling til dit betalingskort eller i særlige tilfælde ved bankoverførsel, som aftales skriftligt. kostumer.dk har til dette brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. kostumer.dk yder 6 måneders reklamationsret for erhvervsdrivende.
For at du kan bestille varer, skal du oplyse eller registrere dig med følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke. Du er derfor altid informeret om, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Når du er registreret hos kostumer.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Personoplysningerne registreres hos kostumer.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Direktøren og de ansatte hos kostumer.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi gør desuden opmærksom på, at vi ikke opbevarer eller transmitterer kundeoplysninger krypteret. Den dataansvarlige hos kostumer.dk er: Daniel Diness Andersen.
kostumer.dk benytter Trustpilot til at opsamle anmeldelser om køb og produkter, og du modtager efter handlen en invitation til at anmelde kostumer.dk og de produkter, du har købt. Det er valgfrit, om du ønsker at besvare invitationen. Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP-adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Bemærk, at telefonsamtaler i kundeservice i perioder optages til brug for uddannelse af vores personale samt for at sikre kvaliteten af vores kundeservice. Samtaler kan gemmes i op til 2 år.
Find yderligere information omkring vores privatlivspolitik på nedenstående link : privatlivspolitik
Hos kostumer.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Læs hele vores cookiepolitik her
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives via https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].
Vent venligst...